Wow!!

Jag har länge haft en nära relation med min badrumsvåg.
Ibland har vi varit bästa kompisar och vi båda har varit på gott humör och delat åsikter ;-) Men vi har även haft våra duster genom åren och varit arga och pikat varandra!
Jag har tränat och ätit precis som man ska om man vill gå ned i vikt. Men vågen har tjurat ihop totalt och visar en högre siffra än jag startade på!

Senaste tiden har minst sagt varit turbulent, vi har haft delade meningar om det mesta! 
Så nu har vi bestämt att vi inte ska ses på ett tag framöver och se o vi kommer bättre överens nästa gång vi ses ;-)

 


Jag har berättat o scaningsvågen som talar om vikten, muskelmassan, fettprocenten, vätskebalansen och den metaboliska åldern.

 

Det är sant, badrumsvågen ljuger!

Den talar bara o den faktiska vikten av den totala kroppsmassan och inte hur du och din kropp mår överlag.

 

Många stirrar sig blind på vad badrumsvågen säger och inte på hur man mår.

-->Är du trött överlag?

-->Har du ofta ont i huvudet?

-->Hur fungerar magen?

-->Faller du som i coma efter lunchen/middagen?

-->Har soffan högre dragningskraft än träningslokalen?

-->Deppig?

 

Ser man till att kroppen får i sej all den näring den behöver, svarar den genom att vara på topp, oavsett vad vågen säger.

 

Människan är överlag rätt duktig på att glömma, så har jag mätt mig med hjälp av både vågen och måttband runt armarna, magen, rumpan och låren.

 

 

 

Start 2010-09-01

Startvikt:                   66 Kg

Måttband:

                 Överarm 31cm

                 Magen      100cm

                 Rumpa     105cm

                 Lår            61 cm

 

 

Nu efter två månader.

2010-10-31

 

Vikt:                           68Kg

Måttband:

                 Överarm  29,5cm

                 Magen      93cm

                 Rumpan   103cm

                 Lår            59cm

 

Wow!!!

Detta betyder att jag har mist 7cm runt magen och 12,5cm över hela kroppen på TVÅ MÅNADER!!

Jag var tvungen att kolla flera gånger på måttbandet, ringa syrran och fråga o det verkligen kunde vara så som måttbandet visade.

Visst har jag märkt att kläderna sitter bättre och att jag känner mig ”tajtare”, men detta hade jag verkligen inte kunnat ana!

 

 

Dessa måttresultat har gjort mycket för mig för att vilja fortsätta!

Vikten är inte allt!

 

Nu ska jag belöna mig själv med en promenad!!

 

 

Med vänlig hälsning/Lina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0