30/11- 2010

Visst är det lätt att man tröttnar på dieten eller träningen man håller på med när man inte ser sina resultat så fort som man vill, oavsett om man vill gå upp eller ned i vikt, öka sin prestationsförmåga på träningen.

Helst skulle jag och många med mig vakna i morgon och dom överflödiga kilona är borta!!

En vän till mig rekommenderade mig att start en blogg för att både jag och mina vänner ska kunna se mina resultat av Herbalife och min träning. Få det svart på vitt liksom!

 

Jag har jojo- bantat sen jag var 15 år, alltså i 10 års tid, och provat otaliga dieter, hospitaldieten, soppdieten, aktins, GI och många av matvaru- och apoteksdieterna. Jag kanske har kunnat hålla mig till den dieten en vecka, max två och sedan fallit platt som en pannkaka och stoppat i mej både det ena och det andra för att mätta en mage som inte fått sitt näringsbehov (..och sötsaksbegär) tillfredställt under denna period.

Jag har levt med dålig självkänsla och dåligt samvete under alla dessa år för att jag inte har kunnat ”skärpa till mig” och äta nyttigt.. och få den figur som jag vill.

 

Min kropp har tagit stryk av dessa levnadsförhållanden och detta innebär att mina muskler är obefintliga vilket innebär att kroppens förbränningsförmåga inte är på topp, det kommer ta längre tid för mej att nå den målvikten/ figuren jag vill nå än för till exempel någon som ”ätit som man bör” dvs. näringsrikt och på regelbundna tider.

Kroppen måste byggas upp igen för att man ska kunna nå mina mål.

 

När jag började med Herbalife hade jag svårt att få struktur på mattiderna, det tyckte jag va svårast eftersom jag aldrig haft några speciella/regelbundna mattider.

Ibland åt jag inget på en hel dag och blev vrålhungrig på kvällen. Då kunde jag gå till affären och plocka ihop en hel kundvagn bara till mig själv, med glass godis, chips, färdigmat etc. och äta tills jag mådde illa.

Min viktcoach och mentor Anna Stewartz hjälpte mig med en individuell måltidsplan som utgick efter mina egna dagsrutiner och mattider, vilket har gjort att jag idag tycker att det naturligt att äta med jämna mellanrum.

Nu kan jag ärligt säga både till mej själv och andra att jag inte är godissugen eller har någon lust att hetsäta på det sättet jag kunde göra förut. Med Herbalifes hjälp har jag äntligen fått struktur på mitt destruktiva ätande. Detta har gjort mycke för mig på den mentala biten, JAG HAR KONTROLL!

 

Inom kort kommer mina nuvarande resultat av måttbandet :-)


Ta hand om er!! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0