Belöning

Jag har alltid varit en tröstätare, men även när jag har gjort något bra och något jag är stolt över har jag belönat mig med nått gott att äta.

Kunde vara allt ifrån något gott från godishyllan, en god drink eller en bit mat på en fin restaurang.

 

Förr när jag bestämde mig för att bara äta onyttigt en dag i veckan, belönade jag mig med en STOR godispåse på helgen.

Självklart hade jag köpt med ögonen, jag var ju såå godissugen, och godispåsen var alldeles för stor för att jag skulle klara trycka i mig allt på fredagskvällen. (Personalen i affären måste trott att jag hade barnkalas för tjugo ungar varje helg!)

Detta resulterade till att jag åt tills jag mådde illa på fredagen och hade kvar tills på lördagen.. och det kunde ju inte ligga och bli dåligt tills veckan därpå ;-)

Så sprack löftet till mig själv redan först veckan.

Denhär dåliga cirkeln är inget att rekommendera!

 

Det där med belöning i dagens stressiga samhälle kan vara så enkelt som att ta sig tid till något man tycker är roligt och eller mår bra av.

 

En timmas promenad tillsammans med någon man har roligt med, tror jag ger mycket mer än vad dendär godispåse gav mig där på fredagskvällen.

Att ta sig tid eller lägga pengar på något man tycker om och blir glad av är numera belöning för mig!

 

Sen behöver det inte alltid vara en promenad.

För mig kan vara allt ifrån att träffa en kompis, unna sig ett gymkort, ett par fina skor, en ny hårfärg, läsa en bra bok etc.

 

Dit jag vill komma är att belöning inte behöver vara i matform.

Belöning är det man mår bra av och blir glad av.

 

/ Lina


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så duktig!!

2010-11-08 @ 08:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0